donderdag 9 augustus 2012

Herôme S.O.S. Handgel + The Body Shop Sweet Lemon Hand Cleanse Gel

Ik heb geen smetvrees hoor, maar toch vind ik het wel fijn om altijd een flesje handgel bij me te hebben. Hele lange tijd gebruikte ik er een van Herôme , maar toen ik ze ook bij The Body Shop zag staan en dan ook nog eens in mijn favoriete geur kon ik het niet laten om hem mee te nemen. Zal deze de S.O.S. Handgel van Herôme gaan vervangen?
Zoals je wel aan de verpakking kan zien heb ik dit flesje eigenlijk altijd bij me. De letters zijn er al half vanaf, maar leesbaar is het nog wel. Ik heb de ongeparfumeerde versie voor de gevoelige huid en deze zou er natuurlijk voor moeten zorgen dat je handen worden gedesïnfecteerd en het dus een soort handen wassen is zonder water. Je krijgt 75 ml, waar je echt wel een tijdje mee vooruit kan, want je hebt maar een heel klein beetje nodig voor je handen. De prijs weet ik niet meer, omdat het lang geleden is dat ik hem heb gekocht, maar het zal ongeveer €4 zijn geweest denk ik.

Je knijpt een beetje van de gel in je hand en verdeelt het over je handen alsof je je handen aan het wassen bent. Al snel doet het product zijn werking en voelen je handen weer wat schoner aan. Wel vind ik dat ze nog een klein beetje plakkerig zijn na gebruik, maar dit verdwijnt na een paar minuutjes weer. 

Het grote minpunt aan de meeste handgels die ik ooit heb geprobeerd is de chemische geur. Natuurlijk is dat wel logisch, maar toch zou ik liever een lekkere geur ruiken. Ik heb wel de ongeparfumeerde variant, dus misschien dat dit bij de geparfumeerde variant minder erg zal zijn, maar ook als er een lekkere geur aan het product is gegeven, ruikt het vaak toch een beetje chemisch. 
Ik hoopte dus dat deze Sweet Lemon Hand Cleanse Gel ervoor zou zorgen dat die chemische geur niet aanwezig was tijdens gebruik. Je krijgt 60 ml voor €4. Het is dus waarschijnlijk iets duurder in verhouding, maar als de geur lekker is vind ik dat niet erg. Bovendien doe je er zo lang mee dat een grotere hoeveelheid niet altijd heel handig is. Een kleine verpakking is sowieso handiger, omdat ik hem altijd meeneem in mijn tas.

De werking zou in principe hetzelfde moeten zijn, maar op het flesje staat ook nog aangegeven dat er geen triclosan in zit. Dit zou een bacteriën dodend middel zijn dat bij overmatig gebruik kanker zou kunnen veroorzaken, dus dat het er niet in zit is een pluspunt.

Het gebruik is precies hetzelfde en ook van deze heb je weer niet zoveel nodig. Mijn handen voelen heerlijk schoon en lekker zacht na gebruik. Deze laat mijn handen helemaal niet plakkerig aanvoelen, dus dat is erg fijn.

Maar nu de geur. Is die net zo chemisch als bij andere handgels die ik het geprobeerd? Daar kan ik heel kort over zijn: Nee! Als je het product aanbrengt ruik je echt nog minder dan een seconde een lichte chemische geur, maar meteen daarna gaat deze over in een heerlijke citroengeur. De geur die we gewend zijn van de heerlijke Sweet Lemon-lijn. Een heel groot pluspunt dus! De geur blijft verder niet lang hangen, maar maakt het gebruiken van de handgel wel erg aangenaam. Hij is trouwens ook nog in een paar andere geuren beschikbaar, zoals Mango en Strawberry. 
De handgel van The Body Shop heeft voor mij die van Herôme verslagen en zal dus voortaan met mij meegaan in mijn tas. In principe werken ze allebei fijn, maar voor mij is de geur van die van The Body Shop veel lekkerder en hij plakt niet na gebruik. Bovendien ziet het flesje er ook iets leuker en vrolijker uit. Als je handgel een fijn product vindt, zou ik je zeker aanraden om een van de geuren van The Body Shop uit te proberen. 

Herôme S.O.S. Handgel is te koop bij verschillende drogisterijen, zoals Kruidvat en Etos. The Body Shop Sweet Lemon Hand Cleanse Gel is uiteraard te koop bij The Body Shop voor €4 in de winkel of via de webshop.

Gebruik jij wel eens handgel?