maandag 13 augustus 2012

Inecto Pure Coconut Smoothing Hair Serum

Inecto is een merk waar ik een tijd lang niet naar omkeek. Ik houd helemaal niet van kokosgeur, dus dacht ik dat ik die producten nooit fijn kon vinden. Toch werkte de Facial Scrub erg fijn voor mij. Het is dat ik nu een exfoliant gebruik, maar anders was dat nog steeds mijn favoriet geweest.
Een serum is voor mijn haar onmisbaar. Het pluist snel en veel en de onderkant van mijn lokken is erg droog. Ik heb al verschillende serums voor het haar geprobeerd en vandaag ga ik vertellen wat ik van het Inecto Pure Coconut Smoothing Hair Serum vind.
De verpakking is simpel, maar niet lelijk. Alles wat er op moet staan, staat erop en het past goed bij het merk. Je krijgt 50ml serum waar je erg lang mee kan doen. Het serum zit in een tube wat hygiënisch is en daardoor is het goed te doseren. Hij heeft een klikdop die vast zit aan het flesje, wat voor mij erg handig is aangezien ik erg goed in staat ben om dat soort doppen kwijt te raken.

De geur is dus niet helemaal mijn ding, omdat ik niet van kokos houd, maar gelukkig is die geur bij dit serum helemaal niet sterk en blijft het ook niet lang in je haar hangen, nadat je het hebt aangebracht.
Er zitten niet heel veel verschillende dingen in en het bevat 100% pure kokosolie. Het serum belooft pluizend haar te voorkomen en het zacht en glanzend te maken en houden. Het gebruik is heel simpel. Je laat een klein druppeltje uit de tube lopen en verdeelt dit met je handen door je haar. Ik gebruik het zelf vooral na het douchen als mijn haar nog net niet droog is.

Zoals met elk serum moet je er wel voor zorgen dat je niet te veel in je haar doet, want daar kan het vet van worden. Ik gebruik altijd zoveel als op de foto hieronder en heb nog niks gemerkt van vettig of sneller vettig wordend haar.
Het serum is gewoon doorzichtig en vooral erg vloeibaar, dus kijk uit dat het niet uit de tube loopt of van je hand af loopt. Deze foto moest ik zo snel maken, omdat het bijna van mijn hand gelopen was. Het serum voelt erg vettig aan op je handen maar als ik het in mijn haar doe merk ik daar niet zo veel van. Mijn haar voelt heerlijk zacht en glanst wat meer. 

De pluis in mijn haar is niet helemaal verdwenen, maar geloof me dat heeft nog nooit een serum gedaan. Mijn haar is wel minder pluizig, dus als je maar een beetje pluizend haar hebt denk ik dat dit serum je haar gewoon pluisvrij maakt.
De zoektocht naar een serum dat mijn haar echt pluisvrij zal maken gaat door, dus een holy grail heb ik met dit serum niet gevonden, maar een fijn serum is het zeker! Ik heb echt wel het idee dat het mijn haar verzorgt in plaats van het voor een uurtje laat glanzen en dat er daarna al niks meer te merken is van de werking van het serum. Hij werkt fijn en doet wat wordt beloofd.

Inecto Pure Coconut Smoothing Hair Serum is te koop bij enkele drogisterijen en de Tuinen voor ongeveer €5. Ik weet het niet precies meer, omdat het al een tijdje geleden is, maar het is in ieder geval niet duur voor de 50ml die je ervoor krijgt. Er zijn ook best vaak aanbiedingen.

Gebruik jij wel eens een serum voor het haar? Heb je nog aanraders voor mij?