zaterdag 4 augustus 2012

Tag: This And That

Een tijdje geleden werd ik getagd door Laurence van Dresses and Daisies met deze leuke tag met vragen. Nogmaals bedankt meid! Het duurde even, maar nu heb ik hem dan toch ingevuld. Er zaten nog best lastige vragen tussen, dus heel erg makkelijk was het niet. Op naar de vragen!

1. Eeeek. Je hebt vijf minuten om je make-up op te doen voor een date en wat is je minimum voor make-up?

Omdat mijn huid de laatste tijd erg opgeknapt is, zou ik gaan voor een beetje concealer op de rode plekjes die er nog zitten. Een beetje poeder om te matteren, klein beetje blush, wenkbrauwen bijtekenen, mascara en een lekker vrolijke lipstick of als ik niet veel tijd meer heb een verzorgende lippenbalsem. Daarna zal ik helemaal niet veel tijd meer hebben waarschijnlijk, maar als het wel zo is zou ik nog snel een lijntje boven mijn oog aanbrengen. Toch best veel, maar het is wel voor een date hè en de dingen die ik doe duren allemaal eigenlijk maar een paar seconden. 

Het absolute minimum voor mij over het algemeen is concealer rond mijn neus, poeder, wenkbrauwpotlood, mascara en lippenbalsem. Soms voldoet ook alleen de poeder en laat ik de concealer weg.

2. Kies een trend cat eyeliner, super hete roze blush of wimpers van veren?

Dan zou ik toch gaan voor Cat Eyeliner. Dat staat toch altijd wel tof vind ik! Eyeliner vind ik sowieso altijd prachtig als het mooi aangebracht is.


3. Als je mocht kiezen zou je dan make-up opgeven voor twee maanden of zou je huidverzorging opgeven voor een weekje?

Make-up opgeven voor twee maanden? Say What? Dat kan ik dus echt niet hè en als ik er maar vanuit ga dat ik wel mijn make-up remover mag gebruiken moet ik toch met pijn in mijn hart zeggen dat ik een weekje mijn huidverzorging zou opgeven. Een weekje depressief binnenblijven dan maar? Ohh, wat erg zeg deze vraag! 

*Edit* Ik las net de vraag nog een keer en er staat 'mocht'. Het mag, dus het moet niet. Dan kies ik toch lekker niet, maar laat mijn antwoord toch maar even staan dan voor het idee..

4. Welke beauty producten heb je altijd in je handtas?

Dat is eigenlijk alleen maar handgel, lippenbalsem en blotting paper/poeder. Verder neem ik ook nog wel andere dingen mee vaak, maar dit is de harde kern! Handgel nu van The Body Shop. Lippenbalsem van Hurraw! of mijn net nieuw ontdekte Rosebud Salvé en blotting paper van Essence. 


5. Zijn er beauty producten die steeds terugkomen doorheen de jaren?

Dat is toch wel eyeliner of oogpotlood. Ik heb periodes dat ik het amper gebruik en echt elke dag alleen mascara draag, maar dan breng ik toch een keer een lijntje boven mijn ogen aan en dan ben ik weer verkocht. Dat gaat echt met periodes, maar het komt altijd weer terug!

6. Smokey eyes of rode lippen?

No doubt, rode lippen! Ik ben niet echt van de heftige oogmake-up, maar wel helemaal van de knalkleuren op mijn lippen, dus deze was gelukkig niet zo moeilijk.


7. Lipstick of lipgloss?

Deze is ook niet moeilijk. Toen ik net begon met make-up was ik echt een lipgloss-meisje, maar tegenwoordig vind ik het helemaal niet meer fijn om op te hebben. Ik draag het heel af en toe, maar ik grijp toch liever naar een mooie lipstick. Plakt niet, heeft meestal een betere pigmentatie en ik houd ook niet van veel glans op mijn lippen.

8. Zijn er producten die je eerder nooit leuk vond maar die je leuk bent beginnen vinden?

Lipstick en blush denk ik. Eerst droeg ik dus vooral lipgloss en vond ik lipstick maar niks omdat ik ook geen idee had van de kleuren en nog niet zoveel durfde, maar nu draag ik zelfs de meest neon lipstick die ik ooit gezien heb zonder mezelf ook maar iets aan te trekken van wat anderen er van vinden. 

Blush is een product waar ik eerst het nut niet zo van inzag, maar nu merk ik echt wel dat het je een frisse, gezonde uitstraling geeft. Maar ik vind wel dat het subtiel moet blijven!


Ik vond het een leuke tag (op uitzondering van die ene vraag na dan hè, pijnlijk, *Edit: maar gelukkig een happy end*) en geef hem daardoor door aan iedereen die hem over wil nemen. En stuur me dan wel even een berichtje, want ik wil jouw antwoorden natuurlijk ook graag lezen! Je kan hem natuurlijk ook in de comments invullen als je dat leuk vindt. 

De vragen:
  1. Eeeek. Je hebt vijf minuten om je make-up op te doen voor een date en wat is je minimum voor make-up?
  2. Kies een trend cat eyeliner, super hete roze blush of wimpers van veren?
  3. Als je mocht kiezen zou je dan make-up opgeven voor twee maanden of zou je huidverzorging opgeven voor een weekje?
  4. Welke beauty producten heb je altijd in je handtas?
  5. Zijn er beauty producten die steeds terugkomen doorheen de jaren?
  6. Smokey eyes of rode lippen?
  7. Lipstick of lipgloss?
  8. Zijn er producten die je eerder nooit leuk vond maar die je leuk bent beginnen vinden?
Heb jij ook van die producten waar je eerst het nut niet van inzag, maar wat je nu dagelijks (of gewoon vaak) gebruikt?