dinsdag 20 september 2011

Balea Douchecrème Limoen & Aloë Vera

Deze douchecrème van het huismerk van de DM drogisterij in Duitsland heb je in mijn vakantie shoplog al voorbij zien komen. De afgelopen weken heb ik hem uitgebreid kunnen testen en vandaag ga ik jullie vertellen wat ik ervan vond.
Laat ik beginnen met de verpakking. Hij valt lekker op tussen mijn douchespulletjes door de felgroene kleur. Het is een vrij simpele verpakking, maar handig en duidelijk. De tekst erop is wel in het Duits of course! Maar gewoon te begrijpen - zo niet, get some help from somebody else (or the internet). De fles is best groot. Je krijgt 300ml douchecrème voor een zeer mooi prijsje.
De fles sluit met een klikdop (noem je dat zo?). Hij sluit goed af en blijft ook na een tijdje gewoon goed sluiten, maar is niet moeilijk open te krijgen. De opening in de fles is niet al te groot, waardoor er niet te veel product in een keer uit komt. Gewoon een simpele, fijne verpakking voor een douchecrème!
Balea belooft met deze douchecrème je huid te verzorgen en je te verwennen met een heerlijke geur. Hij zou je huid niet uitdrogen, maar zorgt ervoor dat het vocht goed vastgehouden wordt. Hij is ook geschikt voor dagelijks gebruik. Dat klinkt best goed allemaal toch? 
De crème is heel vloeibaar en dus vrij dun en heeft een licht groene kleur. Het ruikt heerlijk fruitig naar limoen, wat ik er lekker vind, maar dat is natuurlijk iets heel persoonlijks. Na het douchen blijft deze geur echter niet hangen. De crème schuimt zelf niet zo onder de douche, maar in combinatie met een douchepuff krijg je een heerlijk zacht schuim.
Na het douchen voelt mijn huid redelijk zacht, maar niet super ofzo. Ik heb niet het gevoel dat de douchecrème echt hydrateert, maar hij houdt het vocht dat in je huid zit wel vast, want hij droogt gelukkig niet uit. Ik heb geen droge huid, dus voor mij is dit prima. Heb je wel een droge huid, dan zou ik een douchecrème kiezen die beter hydrateert of na het douchen met een lekker bodylotion of butter smeren. Het product doet gewoon wat het belooft. En zeker voor de prijs van onder de €1 kun je eigenlijk niet klagen - toch?
Het is dus een fijne basic douchecrème, die echt iets voor jou is als je niet te veel verzorging nodig hebt en van een limoen geurtje houdt. Ik ga hem zeker opmaken, maar een nieuwe kopen zou ik niet doen, omdat ik daarvoor zoiezo naar Duitsland zou moeten en daar is hij toch niet goed genoeg voor. En zoiezo vind ik het veel leuker om nieuwe dingen uit te proberen!

Balea Douchecrème Limoen & Aloë Vera is te koop bij DM drogisterijen en kost maar €0,65 voor 300ml product. 

Heb jij wel eens een product van Balea uitgeprobeerd?