zondag 18 september 2011

Tag: De Nagellak Tag

Deze tag is al best oud, maar aangezien ik sinds een tijdje nogal verslaafd ben aan nagellak leek het me erg leuk om hem toch nog in te vullen. Lees verder als je meer wil weten over hoeveel lakjes ik heb, wat voor lakjes en welke NOTD er binnenkort aan zit te komen.

Uit hoeveel nagellakjes bestaat jouw stash?

Ik zou niet weten hoeveel lakjes ik precies heb, want er komen er steeds weer bij, maar ik denk dat het aantal nu rond de 80 zit. Valt nog mee - right?

Van welk merk bezit je de meeste lakjes?
Ongetwijfeld Catrice, budgetproof en vooral erg fijn!


Wat is de meest voorkomende kleur?
Ik ben niet echt iemand die maar een bepaald aantal kleuren draagt, dus ik heb zo'n beetje alle kleuren van de regenboog wel in mijn stash. Ik denk toch dat ik het meest blauwe lakjes heb, maar dat weet ik niet zeker. Misschien kom ik hier nog wel een keer op terug *wink*

Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ik denk niet dat ik bepaalde kleuren niet bezit, maar ik heb bijvoorbeeld nog geen flakies. Dit vind ik wel erg jammer, want ik zou er graag één hebben! Wie weet, over een paar weekjes? 

Welke nagellak draag je het meest?
Ik wissel graag van kleur, dus er is niet echt een bepaald lakje dat ik vaak draag. Als ik echt een lakje moet kiezen zal het Can't Cheat On Me zijn van Essence, omdat deze bij bijna alles past en ik er naar blijf kijken als ik deze op mijn nagels heb.

Bij welk lakje blijf je je afvragen waarom je die nog niet hebt weggegooid?
Geen. Als een lakje wat stroperiger wordt gebruik ik wat nagellakverdunner en dan zijn ze weer zo goed als nieuw. En als hij echt niet meer fijn lakt gooi ik hem meteen weg!

Gebruik je een base- en topcoat?
Ik gebruik altijd een basecoat, ook onder swatches, anders verkleuren mijn nagels heel erg. Een top coat dat verschilt. De laatste tijd wissel ik elke paar dagen van nagellak, dus dan vind ik een top coat niet nodig, maar soms vind ik het wel mooier, omdat de lak meer glanst - shiny!

Stempel je liever, of doe je nail art met de losse hand?
Het stempelen heb ik nog niet helemaal onder de knie, dus dit doe ik ook niet zo vaak. Als ik nail art ga maken, doe ik het meestal gewoon uit de losse hand, daar kan ik ook veel meer mee aangezien ik nog niet zoveel image plates heb. Though, door deze vraag krijg ik wel weer de kriebels om weer eens iets te gaan proberen met Konad. 


Hou je van shimmers en glitters of liever een crème finish?
Ik vind het allebei geweldig en hou van afwisseling, maar als ik echt moet kiezen dan ga ik toch voor de crème finish. Het staat bij zo'n beetje alle kleuren mooi en kan bij elke gelegenheid!

Voel je je kaal zonder nagellak?
Ja! Laatst zei een vriendin van mij nog dat ze me zelfs nog nooit zonder nagellak gezien had. Ik vind mijn nagels zonder lak gewoon niet zo mooi en het lakken van mijn nagels is een soort therapie, ik word er rustig van. Heeft nog iemand dit of is dit weer een van mijn rare trekjes?

Welke nagellak draag je op dit moment?
Op dit moment heb ik nog steeds Marilyn & Me op van Catrice, maar ik heb er nog een top coat overheen gedaan om het toch net even specialer te maken! Welke top coat dit is? Dat zien jullie binnenkort wel in een NOTD - it's a surprise! Ik ben in ieder geval heel blij met mijn nieuwe combinatie.


Dit waren mijn antwoorden op deze nagellakvraagjes. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik ben ook benieuwd naar jullie antwoorden. Vind je het een leuke tag, neem hem vooral over op jouw eigen blog, maar vergeet het niet in een comment hier te vermelden!

Kun jij raden welke top coat ik over Marilyn & Me heb gedaan?

P.S.: Nog even een kleine, leuke mededeling. Mijn blog bestaat nu net iets langer dan een maand en ik heb inmiddels 15 volgers op bloglovin'. Hier word ik erg blij van en wil dus mijn volgers bedanken, want dat maakt het bloggen voor mij toch net even wat leuker! Super leuk dat een aantal mensen mijn blog leuk genoeg vinden om te volgen en ik hoop dat er nog meer meiden bij gaan komen. Thanks!