woensdag 28 september 2011

Garnier Miracle Skin Perfector

In een eerder artikel had je al kunnen lezen dat ik de Miracle Skin Perfector oftewel de BB cream van Garnier had weten te bemachtigen, terwijl deze pas in oktober in de winkels zou liggen. Ik wilde erg graag een BB cream uitproberen, maar dit moest eigenlijk wel via internet, maar nu dus niet meer! Deze is gewoon in de drogisterij verkrijgbaar, maar vond ik het echt zo'n wondermiddel als wordt beloofd?
Ik heb de crème voor de lichte huid, maar ik zag geen medium of donkere, dus weet niet of die ook te koop is. De crème zit in een tube, dus je hoeft niet met je vingers in een potje te gaan zitten frutten. Dus de verpakking is prima in orde. Je krijgt 50ml, wat vaak de hoeveelheid is die je krijgt bij een crème. Allemaal goed dus.
De crème belooft vanalles. Het zou je huid verzorgen als een dagcrème, beschermen tegen zonnestraaltjes door SPF die erin zit en je huid egaliseren en te laten stralen door een subtiele glans. Klinkt als een super product. Het zou je dagcrème en foundation kunnen vervangen! Maar was ik er ook echt zo blij mee en worden de beloftes van dit product ook waargemaakt?
Ik vind het een zware tegenvaller! Ik zal het eerst maar eens hebben over de substantie van de crème. Het is een best stevige crème, maar hij smeert goed uit, maar eerlijk gezegd is dit echt het enige wat ik fijn vind aan dit product. That's not good! 
De kleur van de crème is dan bedoeld voor de lichte huid, maar bij mij was hij èn te donker èn veel te geel. De kleur match helemaal niet met mijn huid en ik denk eerlijk gezegd niet dat hij geschikt is voor de andere lichte huidjes onder ons. Op de foto kun je het zien en de kleur zit een beetje tussen de kleur die je ziet in de dop en de kleur die je ziet bij de close up in, maar in het echt is hij een stuk geler. Ondanks dat de kleur niet met mijn huid wilde corresponderen - can i say it like that? - heb ik deze veelbelovende crème toch voor jullie getest!
Alleen jammer genoeg viel de rest ook wel tegen. De dekking zou natuurlijk maar heel licht zijn, maar ik heb niet echt het idee dat het wat egaliseert. Ik denk dat het vooral fijn is voor mensen met een bijna helemaal egale huid met wat lichte kleurverschillen ofzo. Jammer genoeg behoor ik niet tot die categorie, want ik heb toch rond mijn neus en op mijn wangen een stuk rodere huid en ik heb net wat meer dekking nodig. 
Ook als je huid een beetje glimt is dit denk ik niet echt het product voor jou. Het geeft namelijk echt een glans, niet een klein beetje, maar bij mij begon ik overal - zelfs op mijn wangen, waar het normaal gewoon mooi mat is - compleet te glimmen. Als je een huid hebt die wel een glansje kan gebruiken is dit natuurlijk geen probleem, maar ik vind het glanzende-huid-effect een beetje overdreven. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat jij dat anders ervaart, maar dat is met alles in een review - ofcourse! 
Er is nog een laatste hoop. De verzorging, maar jammer genoeg werd mijn huid er echt niet zachter van of soepeler, beter, mooier en ik heb echt niet het idee dat het iets voor mijn huid doet. Ik miste mijn dagcrème heel erg op de dagen dat ik deze BB Cream aan het testen was. De SPF is natuurlijk mooi meegenomen en ik ga ervan uit dat dat wel gewoon goed is. Dat is natuurlijk wel een beetje moeilijk testen. 

Nou, je hebt waarschijnlijk wel door dat Garnier voor mij de plank volledig mis heeft geslagen. Het product past niet bij mijn huidskleur, egaliseert niet genoeg en verzorgt mijn huid op geen enkele manier. Er zullen vast mensen zijn voor wie dit product wel fijn is, maar voor mij werkt het gewoon niet. Het is erg jammer, want ik had hoge verwachtingen van deze crème. Misschien toch maar eens overwegen om via internet een andere BB Cream te bestellen. Hopen dat die dan beter bevalt!

De Miracle Skin Perfector van Garnier is o.a. te koop bij Kruidvat en kost €13,95.

Heb jij de Garnier Miracle Skin Perfector al geprobeerd? Wat vind jij ervan? Heb je misschien ooit een andere BB Cream gekocht, die je goed is bevallen?