zaterdag 3 september 2011

Kruidvat Milde Gezichtsreinigingsdoekjes

Gezichtsreinigingsdoekjes. Ik kan echt niet zonder. Het is gewoon ideaal als je moe bent en het liefst meteen je bed in wil duiken, maar je eigenlijk toch je make-up van je gezicht af moet halen. Ik ben best lui op dat gebied, maar die make-up die MOET eraf, dus doekje eroverheen, i'm ready to sleep! Vandaag ga ik jullie vertellen wat ik van de milde gezichtsreinigingsdoekjes van kruidvat vind.
De verpakking is lekker simpel, wit met roze. Het is een soort zakje met een kleine opening bovenop, waar een sticker overheen geplakt zit, die je steeds weer opnieuw kan vastplakken. Deze sticker blijft ook na al een aantal doekjes gebruikt te hebben goed plakken. Dat is een groot pluspunt, omdat het goed afgesloten moet worden om de doekjes niet uit te laten drogen. Als je dus een doekje wil gebruiken moet je de sticker losmaken en er een doekje uithalen. Vervolgens plak je de sticker weer goed over de opening. De doekjes ruiken lekker fris. Het is een vrij sterk bloemig geurtje, maar blijft gelukkig niet hangen - nice! 
De doekjes zijn geschikt voor de gevoelige huid en kruidvat belooft dat ze make-up verwijderen, en je huid reinigen en verzorgen. Een doekje voelt fijn aan op je huid en is niet te nat, maar soms vind ik ze wat ruw. Mijn huid kan daar goed tegen, maar als je echt een gevoelige huid hebt, denk ik dat het niet zo fijn is. 
Mijn make-up gaat er goed af met maar een doekje, dus hij is ook vrij zuinig in gebruik. Toch zou ik deze niet snel voor mijn oogmake-up gebruiken, omdat ze een beetje ruw zijn en je best wat moet boenen om alles eraf te krijgen. 
Of het mijn huid verzorgt weet ik niet, maar mijn huid voelt in ieder geval niet droog of trekkerig aan na het afhalen van mijn make-up, wat ik een groot pluspunt vind, omdat ik dat bij andere doekjes wel soms had. 

Het is niet echt een favoriet van me en ik denk dat het toch niet echt geschikt is voor de gevoelige huid, maar als je een huid hebt die niet snel last heeft van irritatie en je gewoon af en toe een keertje een doekje wil gebruiken om je make-up af te halen is het een prima goedkope keuze. Ook bij dagelijks gebruik had ik nergens last van, maar mijn huid reageert op de meeste producten goed.

Dit pakje met 25 reinigingsdoekjes is te koop bij kruidvat en kost €2,17. Ze zijn tot en met 11 september in de aanbieding bij kruidvat 1+1 gratis, maar dan moet je er wel meteen twee kopen. 

Kan jij ook niet zonder gezichtsreinigingsdoekjes? Wat is jouw favoriet?