donderdag 12 juli 2012

Catrice Uit Assortiment: Kohl Kajal

Niet de C.I.A., maar CUA: Catrice Uit Assortiment. Zoals een deel van jullie vast inmiddels wel weet gaat Catrice het assortiment weer veranderen en moeten een aantal producten uit de schappen verdwijnen. Gelukkig komen er weer leuke producten voor terug, maar omdat je de producten die eruit gaan nog kan scoren met 50% korting wilde ik de producten die ik daarvan heb aan jullie laten zien. Ik heb oogpotloden, lipsticks, blushes en natuurlijk nagellak, dus ik ga het verdelen over een paar artikelen en vandaag zijn de oogpotloden aan de beurt.
Drie Kohl Kajal potloden gaan uit het assortiment en ik heb ze alledrie: Lucy In The Skies, Jet Set Affair en Would You Mint? Het zijn weer leuke namen en het zijn alledrie kleurtjes met een lichte metallic glans en de potloden hebben een lichtelijk zachte structuur, waardoor ze heerlijk aanbrengen, maar er nog wel een mooie dunne lijn mee getrokken kan worden. 
Ik vind vooral het mint kleurige potloodje een heel originele kleur, die ik niet zo vaak tegen ben gekomen, dus vind het jammer dat ze deze uit het assortiment gaan halen. Misschien dat de kleur toch iets te apart is voor het 'grote publiek', maar ik hou van opvallende lijntjes boven mijn ogen!
Lucy In The Skies is een mooie helderblauwe kleur met lichte metallic glans. Zoals ik eerder al zij is de structuur niet al te hard en dat vind ik erg fijn werken. De pigmentatie is super.
Jet Set Affair is een donkerdere blauwe kleur, die ook een beetje neigt naar paars. Een erg mooie bijzondere kleur met diezelfde lichte metallic glans. De pigmentatie is ook bij dit potlood weer prima.
Would You Mint? is een erg apart mintgroen kleurtje weer met die mooie lichte metallic glans. De pigmentatie van dit potlood lijkt iets minder, maar die is ook gewoon goed, want het is nou eenmaal een iets lichtere kleur. 

De pigmentatie van de potloden viel me zeker niet tegen en ze zijn ook alle drie fijn in gebruik. Er zijn mooie strakke lijnen mee te trekken. Het enige wat soms wat jammer is, is dat ze niet heel lang blijven zitten. Ze vervagen best snel, maar met een basis eronder en wat transparante poeder eroverheen blijven ze toch gewoon goed zitten.

Ik heb er ook een keer een klein beetje fixing spray op gedept en toen bleven de lijntjes boven mijn ogen echt de hele dag zitten. Het enige minpunt is dus op zich wel iets wat je op verschillende manieren kan tegengaan.

Vind je een van de kleuren leuk, dan zou ik je adviseren te gaan kijken bij Kruidvat of ze hem nog hebben. In de meeste filialen zijn ze nu met 50% korting te koop en dat betekent dat ze nu maar ongeveer €1 kosten. Voor fijne, goed gepigmenteerde oogpotloden is dat dus echt een koopje!

Ga jij nog iets kopen van de producten die het assortiment gaan verlaten?