woensdag 11 juli 2012

Nail Art Challenge #9

Het is alweer een tijd geleden dat ik ben begonnen met de Nail Art Challenge (Klik hier om er meer over te lezen). Merel is er inmiddels mee gestopt, maar ondanks de vertraging wil ik hem nog heel graag afmaken. Vandaag is de stempeltechniek aan de beurt en daar werd ik toch wel een klein beetje bang van. Ik had namelijk nog nooit ECHT een stempel nail art gemaakt. Ik had wat kleine dingetjes geoefend, maar nooit een hele nail art gemaakt met stempels. Toch ben ik de uitdaging aangegaan en vandaag laat ik het resultaat zien!
Tadaaa! Mijn allereerste echte nail art gemaakt met stempels. Ik wilde niet op elke nagel hetzelfde en heb dus verschillende afbeeldingen gebruikt. Ook wilde ik een paar full nail designs uitproberen, dus twee nagels hebben daaraan moeten geloven.
Ik moet zeggen dat ik hem voor een eerste keer echt best goed gelukt vind. Er zitten wat foutjes en het gestreepte full nail design bedekt de roze basislaag niet helemaal, maar verder valt het niet zoveel op. Vooral op de blokjesprint op mijn pink ben ik best een beetje trots! De tweede keer dat ik een full nail design uitprobeerde en hij ging gewoon goed.
Als basislaag heb ik Love's A Beach gebruikt van China Glaze waarvan jullie de swatch hier al hebben kunnen zien. Ik heb Konad Image Plate M3 gebruikt en een met full nail designs van Essence. Ook de stempel en schraper heb ik gebruikt uit de Essence Stampy Set, maar de stempellak was de witte lak van Konad. Op mijn duim heb ik twee rhinestones aangebracht als hart van de bloemetjes. 
Natuurlijk ben ik begonnen met een base coat 'Essence Studio Nails 24/7 Nail Base en ben ik geëindigd met een top coat van Catrice, die inmiddels niet meer in het assortiment zit.

Het stempelen is op sommige gebieden erg lastig. Je zorgt dat de plate, stempel en schraper schoon zijn. Je doet wat stempellak op de plate op de afbeelding die je op je nagels wil, je haalt de schraper er voorzichtig overheen, waarbij je geen kracht hoeft te zetten anders kunnen er krassen op je plate komen. Vervolgens rol je de stempel over de afbeelding en daarna rol je die weer over je nagel. 

Dit alles moet heel snel, want anders is de stempellak alweer opgedroogd en krijg je hem niet meer op je nagel en waar ik zelf best wat moeite mee had was om de stempel op de goede plek op mijn nagel te krijgen. Ik had trouwens wel maar één lens in wegens mijn ontstoken oog, dus zag ik ook weinig diepte.

Misschien dat het volgende keer wel een stuk beter gaat en een volgende keer gaat er zeker komen, want ik vond het leuk om deze nail art te maken en wil dat het volgende keer beter gaat, want je kunt er hele mooie nail arts mee maken! I'm going to practice!

Heb jij wel eens een nail art gemaakt met stempels?