zondag 15 juli 2012

Tip: Wreck This Journal

In dit artikel konden jullie lezen dat Wreck This Journal van Keri Smith naar mij onderweg was. Een paar dagen na het artikel had ik het leuke boekje al binnen en ik ondanks dat ik er nog amper iets in gedaan heb kan ik al zeggen dat het een aanrader is! Ik zal in dit artikel een idee geven van wat voor dingen er allemaal in staan. To Create Is To Destroy.
Het idee van het boek is om het overal waar je heen gaat mee te nemen en de opdrachten die in het boek staan uit te voeren. De volgorde maakt niet uit en eigenlijk hebben alle opdrachten de bijkomstigheid dat je het boek beetje bij beetje kapot of vies maakt. 
Ik ben iemand die heel erg netjes met haar spullen - en dan vooral boeken - omgaat en ik dacht dat het wel een keer leuk zou zijn om een boek kapot en vies te 'moeten' maken. In het begin van het boek staat ook een waarschuwing dat het boek wel eens vies zou kunnen worden en kapot zou kunnen gaan en dat het zomaar zou kunnen dat je meer reckless gaat leven.
Op elke bladzijde staan opdrachten die je kan uitvoeren en sommige van deze opdrachten kun je op verschillende manieren interpreteren. Ik heb al wat in het boekje zitten bladeren en wat zitten er grappige, onnozele en nutteloze dingen in, maar het is o zo leuk!
Van het opplakken van fruitstickers tot het volschrijven van een pagina met vier letterige woorden. Van het meenemen van het boek onder de douche tot schrijven met de pen in je mond. Het komt er allemaal in voor!  Bijna elke pagina zorgt ervoor dat ik moet lachen. Het zijn vaak best doelloze dingen, maar dat maakt het eigenlijk nog veel leuker! 
Ik zou zeggen bestel het boek lekker zelf and let's go! Het is echt leuk om ermee bezig te zijn en je kunt er je creativiteit zeker in kwijt. Heerlijk ook op dagen met slecht weer. Je kunt jezelf zeker lang genoeg vermaken met dit leuke boekje!

Wreck This Journal van Keri Smith is te koop bij bol.com voor €9,99. Keri Smith heeft nog meer van die leuke boekjes uitgegeven, dus daar zou je ook meteen even naar kunnen kijken. 

Ken jij de boeken van Keri Smith?