donderdag 26 juli 2012

Verslagje Vakantie Hoge Veluwe

Mijn shoplog hebben jullie al gezien, maar ik had ook nog een kort verslagje beloofd en hier komt ie dan! Ik heb eigenlijk maar drie dagen echt dingen gedaan, maar het waren wel super gezellige dagen. De eerste dag zijn we naar Het Kröller-Müller Museum geweest, de tweede dag naar Burgers' Zoo en de derde dag zou het slechter weer zijn en zijn we dus even naar Arnhem geweest om wat winkels in te duiken! Over die dag hebben jullie al vanalles kunnen lezen, dus vandaag een kort fotoverslag van de eerste twee dagen.
Het Kröller-Müller Museum ligt middenin een groot park en we hadden besloten om op de heenweg naar het museum te lopen. Dat duurde nog best even, want het was 2,5km, maar de natuur daar is heel erg mooi, dus het was zeker geen straf!
Er zouden ook heel veel dieren moeten zitten, maar jammer genoeg hebben we die niet gezien.
Ik kon het niet laten, toen we bij het museum aan waren gekomen, om dit beeld na te doen. Ja, ik blijf prettig gestoord hè, daar doet niemand iets aan ;) 
We begonnen met de beeldentuin. Je raadt het al: een tuin met allemaal beelden. Er zaten hele mooie kunstwerken tussen. Zo ook dit schattige eendje. Hij dreef echt en omdat het best hard waaide gaf dat een leuk effect. Bijna alle foto's zijn trouwens door mijn zus gemaakt!
Dit was een kunstwerk waar je normaal ook op mocht, maar toen wij er aankwamen was hij gesloten. Heel jammer, want ik was graag helemaal naar boven geklommen! Mijn zus echter niet, want zij heeft hoogtevrees, dus zij vond het niet zo erg dat hij niet open was.
Nog een gefaalde poging tot het nadoen van een beeld! Ik kon het weer niet laten, maar de vorige leek wel iets beter. Ondanks de mislukte poging, toch maar blijven lachen!
Dit was een kunstwerk waar je wel op kon! Het was best hoog en het zag er heel leuk uit. We hebben er wel een hele ronde omheen moeten lopen voordat we de ingang gevonden hadden, maar het effect was tof!
Er was ook nog een gedeelte binnen in het museum met schilderijen van Picasso en Van Gogh. Mijn zus en ik in het museum! Dit is trouwens mijn favoriete panty met print! De nieuwe uit mijn shoplog van deze vakantie is trouwens ook heel erg mooi.
Heel erg leuk effect! Twee spiegels op twee tegenover elkaar staande wanden met twee strepen met verschillende kleuren. Je zou er bijna voorbij lopen, maar gelukkig zag mijn zus het en maakte deze foto!
De eerste foto die door mij gemaakt is. Dit is ook het moment waarop ik mijn camera er pas bij pakte. Wat een gave hal was dit! Tijgers met allemaal pijlen in zich. Aan de ene kant heel creepy, maar ook echt verrekte indrukwekkend!
Geweldig! Alle tijgers hadden natuurlijk ook andere houdingen en deze hing zo echt voor je neus. Deze foto is ook weer gemaakt door mij. 
Omdat het dreigde te gaan regenen en we het liefst snel terug naar de auto wilden gingen we op de terugweg maar op de fiets. Er stonden allemaal van deze witte fietsen die je gewoon mee kon nemen om te gebruiken in het park. 
Als we gewoon in ons huisje waren was ik eigenlijk bijna de hele tijd aan het lezen of film aan het kijken. Ik heb in die 3-4 dagen het eerste deel van de Shopaholic! serie helemaal uitgelezen en deel twee ligt alweer klaar. Wat een heerlijke boeken!
En de volgende dag gingen we naar Burgers' Zoo. Een dierentuin waar ik zelf nog nooit geweest was. Mijn favoriete dierentuin is die in Emmen, maar daar heeft deze dierentuin geen verandering in aangebracht. Emmen is nog steeds mijn favoriet, maar ook Burgers' Zoo is erg mooi! Hier de olifanten!
Twee schattige beertjes, die daarna in een heel ander standje gingen :') Mijn moeders reactie: Niks aan de hand! Dat is gewoon oefenen!
Toffe foto vind ik dit! Je had een hele grote kooi, waar je door raampjes naartoe kon kijken en als je door het helemaal onderste raampje keek zat er zo eentje recht voor je neus!
Lunchen in het parkrestaurant! Ik had gekozen voor pizza en een stuk watermeloen. Ik hou daar zoveel van alleen is het best lastig om die charmant op te eten, maar ik vond het laf om hem net als ons mam in stukken te snijden. Ik zeg: super charmante foto! :')
Je had verschillende delen van het park waar je tussen de dieren doorliep. Je had Desert, Bush en Ocean! Bij Ocean liep je door allerlei gangen en de vissen en andere zeedieren zwommen gewoon om je heen. Dit was bij de haaien. Je wil niet weten hoeveel kinderen ik die dag heb horen zeuren bij hun ouders over dat ze naar de haaien wilden. Ik vond het ook wel erg mooi om te zien. Ze zwemmen echt vlak langs je heen.
Roggen, ik blijf het grappige dieren vinden. Ze zwommen zo boven je hoofd. Deze kijkt trouwens wel erg zielig!
Mooi doorkijkje in de Bush. (Ik kon het ook niet laten om het liedje van "Boes Boes" te zingen, sorry my mind works in a mysterious way)
Je had ook nog het deel van het park dat Safari heette. Die thema's vond ik wel het leuke aan dit dierenpark. Hier twee luie leeuwen. Het zou zomaar een Suske & Wiske verhaal kunnen zijn.
Zebra's! Ik vind ze altijd erg mooi, maar jammer genoeg stonden ze best ver weg.
De giraffe vind ik persoonlijk een van de mooiste dieren. Jammer genoeg waren ook deze ver weg, waardoor we ze bijna niet konden zien. Gelukkig kun je dan de zoom gebruiken en het later op je camera nog even terugkijken, maar liever had ik ze in het echt van dichtbij gezien. Ze zijn zo mooi!

En dat waren de twee dagen alweer. De derde dag was dus vooral shoppen en lezen en daar heb ik al vanalles over verteld. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien en lezen. Ik heb drie erg leuke dagen gehad!

Ga jij nog op vakantie of ben je al geweest?