dinsdag 31 juli 2012

Adorable Books In The Spotlight

De meeste blogs die ik volg zijn beautyblogs en dat is best logisch aangezien dat gewoon een grote passie van mij is, maar ik volg ook een aantal blogs met andere onderwerpen en die verdienen het natuurlijk ook om een keer in the spotlight te staan. Vandaag de beurt aan Adorable Books

Adorable Books is een blog waar vooral veel boeken worden gerecenseerd en ik vind dat dit erg goed gedaan wordt. De beheerder is Danique en samen met haar doen 3 andere meiden - Yara, Danique V. en Tedje - hun best om zoveel mogelijk boeken te lezen en hier leuke blogposts over te schrijven.

Ik houd zelf erg veel van lezen, dus daarom is dit een van mijn favoriete blogs! Ik kom leuke nieuwe boeken tegen, waar ik nog nooit van had gehoord of juist boeken waar ik wel dingen over gehoord had, maar niet wist wat ik ervan moest vinden. Deze meiden hebben mijn to-read lijstje zeker een stukje langer gemaakt!
De recensies worden allemaal stuk voor stuk leuk geschreven en zijn goed opgebouwd. Eerst krijg je een aantal gegevens over het boek, dan een korte samenvatting van het verhaal (uiteraard zonder dingen te verklappen) en vervolgens wordt de mening gegeven. 

Ik vind dat ze allemaal hun mening over een boek goed kunnen geven en ik heb na het lezen van een van hun recensies echt het idee dat ik ongeveer weet wat voor boek het is en of ik het zelf zou willen lezen. De mening wordt ook goed onderbouwd en niks wordt afgeraffeld. Ik weet gewoon als ik een nieuwe recensie zie dat ik er echt iets aan ga hebben. Hele fijne stijl, i love it!
Buiten de manier van recenseren vind ik het ook erg fijn dat ze regelmatig updaten en ook andere artikelen schrijven. Laatst waren er twee artikelen over boekenreeksen en over boeken die binnenkort uitkomen en af en toe komen er ook films voorbij. Toch zou ik het niet heel erg vinden als ze alleen boekrecensies zouden plaatsen hoor, want dat blijven toch mijn favoriete artikelen en omdat ze met vier meiden zijn kunnen ze toch regelmatig updaten!

Ze recenseren vooral chicklits, maar ook andere boeken komen langs. Eigenlijk precies wat ik leuk vind, want ik lees regelmatig chicklits met tussendoor ander soorten. De inhoud van deze blog past dus eigenlijk precies bij mijn smaak in boeken en ik denk dat dit wel voor meer meiden zal gelden!
Mede door deze super leuke blog ben ik weer begonnen met lezen en daar ben ik ze heel dankbaar voor, want ik was helemaal vergeten hoe heerlijk ik het vond om me te verliezen in een boek. Thanks girls, ik hoop dat jullie nog lang doorgaan, zodat mijn lijstje met boeken die ik nog wil lezen niet te kort wordt!

Leestips van de afgelopen tijd:
Fantasy: Wings - Aprilynne Pike: recensie van een fantasy boek, waar ik nu wel erg benieuwd naar ben geworden!
Boekenreeks #2: artikel met een aantal boekenreeksen erin, die ik echt nog niet allemaal kende.
Chicklit: Chanel Chic - Lauren Weisberger: recensie van een boek van Lauren Weisberger. Ik heb zelf drie boeken van haar, maar heb er nog geen een gelezen. Thanks for reminding me, want ik heb een klein stukje gelezen nu en wat is het leuk!
Eerste indruk: iCarus e-reader to go + hoes: Yara's eerste indruk van haar nieuwe e-reader. Precies degene die ik al een tijdje op het oog heb. Binnenkort misschien toch maar aanschaffen misschien.
Like, deel & WIN!: een winactie waarbij je niet heel verrassend, maar wel heel leuk een boek kan winnen! Je kan alleen vandaag nog maar meedoen, dus go go! 

Als jij ook van lezen houdt, zou ik je zeker aanraden om deze dames te gaan volgen. Duidelijke recensies en af en toe een leuke film of een ander soort artikel, aanrader!

Kende jij Adorable Books al?

The images used are not made by me. Do you own any of the images, please let me know so i can give you credit!